Rosnąca konkurencja i zmienność otoczenia biznesowego skłaniają przedsiębiorców do stałego poszukiwania usprawnień i redukcji kosztów w różnych obszarach funkcjonowania firmy. Jednym z coraz częściej rozważanych rozwiązań jest outsourcing funkcji pomocniczych, w tym księgowej i kadrowo-płacowej. W przeciwieństwie do ich realizacji w formule in-house, outsourcing wykazuje sporo przewag, takich jak mitygacja ryzyka, gwarancja ciągłości, efektywność kosztowa czy uwolnienie strategicznych zasobów.
Nasze doświadczenie wskazuje, iż odpowiednia strukturyzacja outsourcingu funkcji księgowych i płacowych oferuje przedsiębiorcom wymierną wartość dodaną. Pozwala na realizację tych samych zadań w sposób bezpieczny z perspektywy regulacyjnej, w tym podatkowej (compliance) i efektywny, bo m.in. oparty na najnowszych narzędziach technologicznych i sprawnie aktualizowanej wiedzy. Zoptymalizowane raportowanie daje kierownictwu firmy szybki wgląd w niezbędne mierniki finansowe i dane zarządcze. Ponadto outsourcing uwalnia od wyzwań związanych z ciągłością zatrudnienia i utrzymania wykwalifikowanych specjalistów, ale także w znacznym stopniu redukuje koszty wdrażania i administrowania systemami informatycznymi. Wreszcie nie bez znaczenia jest administracyjne odciążenie zarządu, co uwalnia zasoby niezbędne dla sprawnego podejmowania decyzji w kwestiach strategicznych i związanych z działalnością podstawową.