Po co?
Outsourcing księgowości to pełne lub częściowe przejęcie procesów związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i bieżących rozliczeń podatkowych podmiotu, a także obowiązków towarzyszących m.in. w zakresie reportingu finansowego, obsługi audytu sprawozdania finansowego czy bieżącej komunikacji z organami podatkowymi.
Szczegółowy zakres usługi jest w każdym przypadku indywidualnie dostrajany do założeń i potrzeb przedsiębiorstwa, m.in. dotyczących funkcji realizowanych przez firmę we własnym zakresie, preferowanych narzędzi informatycznych, standardu i struktury raportowania etc. Może także zostać rozszerzony o funkcje dodatkowe, takie jak specjalistyczne raportowanie okresowe, cash management czy aktywny monitoring należności.
Dla kogo?
Firm zainteresowanych outsourcingiem funkcji księgowej w spółkach utworzonych na podstawie polskiego prawa lub w spółkach zagranicznych prowadzących w Polsce działalność podlegającą obowiązkowi prowadzenia ksiąg lub rozliczeń podatkowych (np. gdy w Polsce znajduje się zarejestrowany oddział podmiotu zagranicznego, jego zakład podatkowy lub nieruchomość).
Jak?
Nasz zespół księgowy świadczy usługi, które obejmują w szczególności:
- ewidencjonowanie źródłowych dokumentów księgowych;
- prowadzenie rejestru środków trwałych i wartości niematerialnych zarówno dla celów księgowych, jak i podatkowych, oraz naliczanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych;
- prowadzenie rejestru rozliczeń międzyokresowych czynnych i biernych;
- prowadzenie rejestru VAT zakupu oraz sprzedaży;
- obliczanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku od towarów i usług oraz zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych CIT i VAT zgodnie z przepisami prawa;
- sporządzanie obowiązkowych informacji dla Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) i NBP;
- sporządzanie podstawowych raportów w języku polskim (bilans, rachunek zysków i strat).
Ponadto oferujemy wsparcie w następujących obszarach:
- sporządzanie okresowych raportów niestandardowych (zgodnych z indywidualnymi potrzebami klienta);
- komunikacja z organami administracji oraz audytorami;
- aktualizacja danych rejestrowych;
- współpraca w przygotowaniu zakładowego planu kont z opisem;
- współpraca w przygotowaniu wewnętrznych procedur księgowych;
- współpraca przy przenoszeniu ksiąg do lub z działu księgowości wewnętrznej;
- szkolenia dla pracowników w zakresie procedur księgowych;
- pomoc w przygotowaniu faktur sprzedaży oraz faktur wewnętrznych.